22.2.2015

רעיונות להצגות קצרות לילדים - חלק ב

ראה הקדמה בפוסט הקודם - חלק א.



הצגה א. איזהו חכם – הלומד מכל אדם

משמש מבקש מסופר-על שיביא לו את הפיסטוק הגדול ביותר בעולם. סופר-על עובר בין כל עצי הפיסטוק בעולם, ובסוף מגלה באפריקה עץ פיסטוק עם פיסטוקים בגודל של בית. הוא רוצה לקטוף, אבל אז מגלה שהעץ מוקף גדר, ומבין שהוא שייך למישהו. הוא מחפש למי הוא שייך, ורואה ילדון קטן בשם צ'ופס, שאומר לו שהעץ שייך לסבא של סבא של סבא שלו. סופר-על שואל איפה הוא גר, והילדון אומר לו שלא יצליח להגיע לשם. סופר-על כועס, כי אין דבר שילדון יכול לעשות והוא לא יכול. הוא מגיע למערה של הסבא, ורואה שהפתח כל כך קטן. הוא חוזר לילדון, מודה בטעות, והילדון נכנס ומבקש מסבא שלו את הפיסטוק. סופר-על מביא למשמש, ומשמש מתפעל מהכוח של סופר-על, אבל סופר-על אומר לו שזה לא היה לו קשה בכלל, והיה לו יותר קשה לבקש מהילדון סליחה.

הצגה ב. איזהו גיבור – הכובש את יצרו

משמש וסופר-על – סופר-על מראה לילדים שקית, ומספר שיש בתוכה 7 פיסטוקים מיוחדים בטעמים של שוקולד, תות וכו', שהביא למשמש מעבר להרי החושך. הוא מספר על התלאות שעבר – דרקונים שרצו לקחת את הפיסטוקים, סופה שכמעט חטפה את השקית, תנינים, קופים שפיזרו את הפיסטוקים... סופר-על התגבר על הכל, והגיע לבית של משמש. אבל משמש עוד לא חזר מהגן, וסופר-על מתגרה מהפיסטוקים ואוכל אותם. כשנשאר אחרון הוא אומר שייקח רק עוד אחד,אחרון... ואז משמש מגיע וסופר על מגיש לו את השקית בגאוה, ושואל אותו – נחש מה הבאתי לך? -פירמידה! –לא! – טרקטור? –מה פתאום! זה משהו שאוכלים, משהו שאתה אוהב.. – פיתה? – יותר מפיתה... -פיסטוקים? – לא סתם פיסטוקים! פיסטוקים בטעמים. זה לא היה פשוט... כולם רצו לחטוף אותם, אבל אני התגברתי על הכל... משמש בדק את השקית ואומר שאין בה כלום. סופר-על אומר שכנראה מישהו אכל אותם... לא הדרקונים ולא התנינים וכו'... לא הצלחתי להתאפק ולהתגבר על עצמי... אני אביא לך חדשים... משמש רוצה עכשיו, אבל אז הוא מחליט להתגבר ולחכות בסבלנות.

הצגה ג. איזהו עשיר – השמח בחלקו (ההצגה מתאימה לפורים):

סופר על מחפש את משמש. הוא בא אליו הביתה, ומשמש מדוכא ולא רוצה לצאת. בסוף הוא יוצא, ומספר לסופר על שהוא עצוב כי עוד מעט יגיע פורים, החג שמתחפשים בו, ואין לו תחפושת. כל התחפושות שיש בבית ישנות או קרועות. הוא רוצה להתחבא עד שיעבור פורים. סופר-על מציע להביא לו תחפושת (כי יש לו גמ"ח תחפושות?), ומשמש מבקש תחפושת של מלך. סופר-על מביא לו כתר, אבל משמש רוצה עם יהלומים. הוא מביא לו עם יהלומים, ומשמש לא מרוצה ומבקש גלימה, ואחר כך שרביט. ואז משמש מסתכל על הכל ואומר: אוף, בכלל רציתי שוטר. זה הרבה יותר שווה, עם אזיקים, ואקדח... סופר-על מתעצבן ולוקח הכל, ואומר למשמש שזה לא בסדר שהוא רק מתלונן כל הזמן ואפילו תודה לא אומר. משמש נשאר לבד וחושב אם הוא עשה משהו לא בסדר. הוא מגיע למסקנה שהוא היה כפוי טובה, ולא שמח במה שיש לו. ורוצה לבקש סליחה. הוא קורא לסופר-על ואומר לו שהוא רוצה לבקש... אבל סופר על כועס: כל היום אתה רק מבקש! –לא, אני לא רוצה לבקש עוד משהו, אני רוצה לבקש סליחה. ואז משמש מבקש את התחפושת של המלך, וסופר-על אומר שכבר ילד אחר לקח, אבל נשאר הכתר בלי היהלומים. משמש אומר תודה, ושמח בחלקו.



הצגה ד. איזהו מכובד – המכבד את הבריות


הצגה: משמש ונוסבוים מגיעים לחידון שאני עורך להם. אני שואל: איזהו חכם? משמש עונה: מי שמטפס על סולם? נוסבוים צוחק: חיחיחי חוחוחו, משמש, אתה ממש לא חכם, ועונה את התשובה הנכונה. הילדים מוחאים כפים. איזהו גיבור? משמש: מי שלא נופל לבור? מי שאין לו בגרב חור? נוסבוים צוחק ומזלזל במשמש ועונה תשובה נכונה. איזהו עשיר? משמש: מי שלא נתקל בקיר? מי ששותה מרק מסיר? נוסבוים צוחק ועונה תשובה נכונה, ואומר למשמש בזלזול, עכשיו תראה איך כולם ימחאו לי כפים. אבל משמש אומר לו שלא מגיעות לו מחיאות, ומבקש שימחאו לו כפים ויגידו משמש, משמש... נוסבוים כועס: למה לא מכבדים אותו? הוא הרי אמר את התשובות הנכונות ומשמש לא ידע כלום! ואז אני מסביר לו שנותנים כבוד למי שמכבד אחרים. ואז אני שואל איזהו מכובד? משמש: מי שיש לו כד? נוסבוים רוצה לצחוק ונזכר, ואז שואל אותי אם הוא יכול לתת למשמש רמז. הוא מזכיר לו את מי הילדים רצו לכבד... ומשמש מגיע לתשובה הנכונה: המכבד את הבריות. מחיאות כפים: משמש, נוסבוים, משמש, נוסבוים...

תגובה 1: